TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!
Amíg vársz ez is érdekelhet:
HÍRDETÉS
A Mazda 2 motorválasztéka két benzinmotorból áll. Az 1.3 literes egység 74 vagy 83 lóerőt, a 1.5 literes pedig 101 lóerőt, míg a 1.6 literes dízelmotor 94 lóerőt kínál, mindegyik Euro 5-ös környezetvédelmi normáknak megfelelő. Összességében mi az 83 lóerős, manuális 1.3-as modellt választanánk a választékból, bár ha sok időt töltesz autópályán, akkor a 101 lóerős 1.5 literes motor a jobb választás.
A benchmark 0-100 km/h gyorsulás során a 74 lóerős motor 14,9 másodpercet vesz igénybe, az 83 lóerős változat 13,6 másodperc alatt teszi meg ezt a távot, míg az 1.5 literes motor ennél sokkal fürgébb, 10,7 másodperc alatt. A nyomatékos 1.6 literes dízelmotor 11,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
A Mazda 2-től 2 kg-ot vettek le a hangszórókról, 13 kg-ot a felfüggesztésről és 22 kg-ot a karosszériáról, mindezek segítik a teljesítményt.
*Matt Saunders, Road test editor*
Valószínűleg igaz, hogy az enginek összességében egy kicsit kevésbé kifinomultak, mint a versenytárs modellekben, például a Volkswagen Polóban vagy a mechanikailag hasonló Ford Fiestában. De a Mazda 2 inkább a lelkes vezetői élményre van hangolva. A manuális változatok élvezhetik a simán kapcsoló manuális váltót.
Az 1.5 literes benzines motorhoz négyfokozatú automata váltó is elérhető. Az 1.5 az egyetlen motorváltozat a kínálatban, amely automatikus váltóval is kapható, de a Mazda úgy véli, hogy ez a modell az Egyesült Királyságban népszerű lesz, mint a Motability program választása és a vezetőiskolák körében is. Az 1.5-ös motor egy elég kifinomult egység, amely elegendő teljesítményt kínál ahhoz, hogy a Mazda 2 ne érezze magát idegennek az autópályás forgalomban.
Bár a viszonylag alacsony technológiai szintű, négyfokozatú váltó kissé tompítja a motor reakcióit, meglepően vezetőbarát, sima, észrevétlen váltásokkal és intelligens sebességváltással. Különösen jól működik a városban, bár nyílt úton érezhetően ki van nyújtva – 105 km/h sebességnél a motor boldogan pörög egészen a piros vonalig, és ez néhány másodpercre talán túl soknak tűnik, de hamar visszanyeri a kontrollt.