1. BEVEZETÉS
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza az hirpad.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
4.1. Felelősség
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a Felhasználó a honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére, vagy annak módosítására.
A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzítettrendelkezések irányadóak.
4.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem, vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése, vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek, vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók, vagy hasznosíthatók fel.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a hirpad.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni
5. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
5.1. Regisztráció
A honlapon történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció.
Azonban, ha a Felhasználó regisztrálni szeretne, akkor a „Regisztráció” menüpontra kattintást követően, vagy a megrendelési folyamat során a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen, vagy ha a Felhasználó regisztráció nélkül vásárol, akkor a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
A „Kapcsolattartó adatai” menüpont alatt
Név.
Email cím
Telefonszám
Mobiltelefon száma
A „Számlázási adatok” menüpont alatt
Név
számlázási cím: város, irányítószám, utca név, házszám, ország
Cég megrendelő esetén adószám
A honlapon alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím azonossága van bejelölve a jelölő négyzetben. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy Felhasználónak a jelölő négyzetre való kattintással (a jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával) lehetősége van a szállítási címet megadnia.
Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
Felhasználónak ezen a felületen is van lehetősége továbbá feliratkoznia, Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával. Hírlevél feliratkozásra a regisztrációtól függetlenül is lehetőség van a honlapon.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, melyben Felhasználó egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
A sikeres regisztrációt követően, Felhasználó a honlapon található „Vásárlói belépés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mail cím, jelszó) tud belépni a honlapra.
Lehetőség van arra is, hogy a Felhasználó Facebook adataival a „Belépés Facebookkal” feliratra vagy a google fiókjával a „Belépés Google-lel” feliratra kattintva. Ez esetben a Felhasználónak a felugró ablakban meg kell adni a Facebook/Google bejelentkezéshez szükséges email címét, illetve jelszavát. Szolgáltató Facebook regisztráció esetén nem tesz semmilyen információt közzé a Felhasználó Facebook/Google felületén a Felhasználó engedélye nélkül.
Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni a webaruhaz@hirpad.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik a regisztráció törléséről az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint. Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
Termékkeresés
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Akciós termékekre általánosan igaz, hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk, tovább kedvezmény már nem kerül levonásra eladási árukból.
Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon az egyes termékeknél látható, hogy éppen van-e készleten, vagy nincs. Ez a készlet kijelzés időszakosan frissül. Webshopunkban külön kijelzésben látható az üzletekénti és központi készlet, amely adatok tájékoztató jellegűek!
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
5.2. Megrendelés
A választott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre és regisztrációra.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Felhasználónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Ha a Felhasználó nem fogadja el, megrendelését nem tudja elküldeni a Szolgáltató részére.
Az oldal alján található „Megrendel” gombra kattintással a Felhasználó véglegesen elküldi a megrendelését.
A rendelés feladása tehát a „Megrendel” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
Termékek ára
A honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. Akciós termékekre általánosan igaz, hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk, tovább kedvezmény már nem kerül levonásra eladási árukból.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Felhasználó olyan szállítási módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.
A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó, 0 v. 1 Ft-os, a szokásos piaci ártól (forgalmazó által meghatározott ajánlott bruttó eladási ártól) lényegesen eltérő ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak és jogi kötelmet a Szolgáltató számára nem keletkeztet. Ha a terméknek a honlapon megjelenített ára bolthálózatunkban aktuális elérhető árával összevetve eltér, anélkül, hogy a termék tekintetében bármely kedvezmény lenne jelölve, vélelmezendő, hogy a termék ára tévesen került honlapunkon feltüntetésre. Ha valamely termék akciós értékesítésben vesz részt és a termék kedvezmény nélküli ára, az akciós kedvezmény mértéke, és a holnapunkon feltüntetett kedvezményes ár az akciós kedvezmény mértékétől eltérő (annál kisebb), tévesnek tekintendő, illetve ha túlzott mértékű kedvezmény van megjelenítve, azaz a termék normál árához képest több mint 80%os kedvezmény. Kérjük ilyen esetekben vásárlásuk előtt keressék meg ügyfélszolgálatunkat.
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét (valós ár a forgalmazó által meghatározott ajálott bruttó eladási ár, illetve a hibás ár előtti árfeltüntetés 30 napos időszakában legkisebb bruttó eladási ára), mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
5.3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja meg a megrendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.4. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
5.5. Számla
A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki.
Az elektronikus számlát a megrendelés teljesítésítése után a Felhasználó által megadott emailcímre küldjük ki.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt jelezze a megrendelésnél a megjegyzés rovatban, vagy telefonos egyeztetésnél, hogy a számla megfelelően legyen kiállítva.
5.6. Fizetés
Többféle fizetési mód is igénybe vehető a honlapon:
Előre utalás
Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a megadott számlaszámra megteheti, de az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.
A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül, addig készenléti állapotban van. A szállításról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót.
Utánvét
Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.
Készpénzzel a helyszínen
Helyszínen való átvételkor készpénzzel is kiegyenlíthető a számla végösszege. Ezt a fizetési módot kell kiválasztani a vásárlási folyamat közben. Ilyenkor nincs szállítási költsége a termékeknek.
5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás
Többféle átvételi, szállítási feltétel közül választhat a Felhasználó:
5.7.1. Futárszolgálat
Az Eladó a megrendelés feldolgozásakor visszaigazoló emailt küld a megrendelő számára, amelyben a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról. (Ez nem a webáruház automatikus visszaigazoló emailjét jelenti – az mindössze arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)
A csomagot a DPD futárszolgálattal szállítjuk ki, ha a Felhasználó házhozszállítással kéri a terméket.
A futárszolgálat minden munkanapon (hétfőtől-péntekig) 8-17 óra között végzi a szállítást.
A megrendelés bármilyen címre kérhető kiszállításra, de mindenképpen jelezni kell, ha az átvétel nem minden időpontban lehetséges, vagy egyéb feltételhez kötött. (pl.: munkahelyre kéri, csak délelőtt tartózkodik otthon).
A futárszolgálat sms-ben vagy telefonon értesíti a Felhasználót a kiszállítás várható időpontjáról, de a honlapjukon található ( https://netcsomagom.dpd.hu/login ) elérhetőségeken nyomon követhető a csomag.
A futárszolgálat kétszer próbálkozik a csomag kiszállításával, majd visszajuttatja a Szolgáltató részére, aki ezután újra felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
Bútorok esetén bruttó 2000-5000 Ft, közötti összeg lehet a szállítási költség, ez a bútorok súlyától függ, és a Szolgáltató a kiszállítást megelőzően értesíti a Felhasználót a pontos összegről, vagy előzetesen kérhető tájékoztató. Amennyiben a szállítási költség a kapott tájékoztatás vagy a visszaigazoló e-mail alapján nem megfelelő, úgy elállhat a vásárlástól a Felhasználó.
A Szolgáltató – eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztónak minősülő Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni.
5.7.2. Személyes átvétel
Megrendelés beérkezése utána a feldolgozás folyamatában az eladó küld értesítő emailt a vevő részére a pontos átvételi feltételekről és időpontról. Előzetes egyeztetés után hétfőtől vasárnapig budapesti (1139 Budapest, Váci út 95.), debreceni (4025 Debrecen, Piac utca 81.), szegedi (6724 Szeged, Kisteleki Ede utca 12.) vagy győri (9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22.) üzletünkben átvehetőek a weboldalon leadott megrendelések.
Fontos! Budapesti üzletünkben történő átvétel kérése esetén a bútorrendeléseket központi raktárunkból lehet átvenni előzetes egyeztetés után (1044 Budapest, Ipari park utca 9.).
5.7.3. PostaPont átvétel
PostaPont átvétel választása esetén is az Eladó pontos értesítést küld a vásárló részére az átvétellel és időpontjával kapcsolatosan. A PostaPontra kerülésről külön értesítést kap a vásárló, amint átvehetővé válik csomagja.
A PostaPontok az ország midnen részén megtalálható átvételi módot biztosítanak. A Felhasználó kiválaszthatja a több, mint 260 posta, a 125 MOL kút, a 265 COOP PostaPont vagy az 50 csomagautomata egyikét az átvétel helyszínéül.
A Felhasználó kérheti, hogy a közelében található átvételi pontra szállítsuk ki a terméket, és ezt megrendelésénél jelzi (Kiválasztja ezt a szállítási módot és az átvételi helyet).
Az átvételi pontok egyedi nyitvatartással rendelkeznek, amit a vásárló Kötelessége ellenőrizni.
PostaPontra meghatározott méretű és súlyú csomagot áll módunkban küldeni: 50×50 cm-es doboz, maximum 20 kg-ig.
A csomag útja nyomonkövethető a www.posta.hu oldalon keresztül.
5.7.4. Szállítás díja
A szállítás díjáról bővebben a Felhasználó minden esetben a honlapon az Információk/szállítás oldalon keresztül tájékozódhat.
6. ELÁLLÁSI JOG
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban jelen pontban: Fogyasztó).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
terméknek,
több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére, cím: 1044 Budapest, Ipari park utca 9. – Devron Impex Kft. . Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailben található linken kitölthető elállási nyilatkozat – mintát is, vagy innen is elérheti. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére:1044 Budapest, Ipari park utca 9. – Devron Impex Kft., indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
6.2 A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.
7. SZAVATOSSÁG
7.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás saját költségére kijavíthatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő 1 éven belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a vásárló részére történő átadás) után következik be. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti – részletezve a 4-es pontban. A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása alapján érvényesíthető a terméknek a fogyasztó részére történt átadástól, vagy – amennyiben az üzembehelyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi – az üzembehelyezéstől számított 1 éven belül, ha a termék eladási ára 10000 Ft-ot eléri, de a 100000 Ft-ot nem haladja meg; 2 éven belül, ha a termék eladási ára a 100000 Ft-ot meghaladja, de a 250000 Ft-ot nem haladja meg; és 3 éven belül, ha az eladási ár 250000 Ft-ot meghaladja. De ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási javítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni (a jótállási idő a javítás időtartamával meghosszabbodik). A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre) újból kezdődik.
Nem vonatkozik a jótállás az alábbi esetekre:
– ha a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel,
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
– ha a hiba káresemény következménye (elemi kár, természeti csapás, rongálás),
– ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (szakszerűtlen javítást) végzett
– ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás, szakszerűtlen tisztítás stb.),
– ha a károsodás a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,
– a jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, amelyet a vásárló már a vásárláskor ismert, és amelyekre a vásárló árengedményt kapott
– ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog
– garancia nem terjed ki az olyan törékeny, kopó részekre, mint pl. a műanyag kötő elemek, textil és gumi részek, kötélzet és további kopó alkatrészek. A garanciakötelezettség nem áll fenn az olyan csekély jelentőségű minőségeltérések esetén, melyek a termék értéke és használhatósága szempontjából jelentéktelenek.
A vásárló jótállásra vonatkozó jogai és kötelezettségei:
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a jótállási időn belül a fogyasztó
– a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három (3) munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
– a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három (3) munkanapon túl elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a vásárlót tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről.
Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.
Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja (a vállalkozás költségére), vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja azt a vállalkozás költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.
Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a fogyasztó a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállási igény bejelentése:
A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, köteles kifogását a vállalkozással közölni. A jótállási igény bejelentése a vásárlás helyén, a vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett szervizben/javítószolgálatnál történhet. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető. A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Devron Impex Kft.
Levelezési cím: 1139 Budapest, Váci út 95.
Telefonszám: +36/1 8000 900
E-mail cím: uzlet@hirpad.hu és webaruhaz@hirpad.hu
A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok: 151/2003 (IX.22) Korm. rendelet, 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet, 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, 2013.V. tv. (új Ptk.), 1997. CLV. tv. (Fogyasztóvédelmi tv.), 2012. LV. tv. (Fgytv. módosítása)
Fogyasztói jogvita esetén (ha a fogyasztó nem ért egyet a vállalkozás által a minőségi kifogására adott válasszal/döntéssel) a fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál és a lakóhelye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti. Illetve, panaszával fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz (lakóhelye szerinti megyeszékhely kormányhivatalához; www.kormanyhivatal.hu).
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A vásárolt termékre a jótállási idő eltelte után szavatossági kötelezettség a vételtől számított 2 évig áll fent.
8. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével.
A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére. Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webáruház – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
A panaszra adott válasz másolati példányát a webáruház öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni
A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
A Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31
Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon.
Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.
9. EGYÉB
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor jogosult módosítani, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi szabályzat
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYBA LÉPÉSE
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023.11.15.