Megtekintés 37

HÍRDETÉS

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Amíg vársz ez is érdekelhet:

HÍRDETÉS



Az első Citroën C4 hatalmas újdonságot jelentett a márka számára, miután a Xsara idejében már rég elvesztette a dizájn terén nyújtott előnyét. Az új modell rengeteg érdekes részlettel és egyedi megoldással rendelkezett, így könnyedén elnyerte az emberek szimpátiáját, még akkor is, ha a kasznija nem volt tökéletes, és az ajtók furcsa módon kongtak. Az emberek szerették, ahogy egy francia autót csak lehet szeretni. A második generációval azonban már más irányba haladtak a dolgok a PSA-csoportnál. A 2008-as gazdasági válság hatására a franciák komoly pénzügyi nehézségekkel küzdöttek, és még az is felmerült, hogy az Opel megvásárolja őket. Végül hamar belátták, hogy a csökkenő eladásokat magasabb haszonkulcsú modellekkel tudják ellensúlyozni. Ekkor jött létre a DS almárka, ami miatt a C4-es körüli hangulat is elveszítette a lendületét – a második generáció sokkal inkább unalmas lett.

Az 1,6-os, 8 szelepes, 92 lóerős HDi motor csendesen kel életre, hiszen a konszern turbódízel egészen kulturált módon működik. A dízelmotorokkal kapcsolatban gyakran említik az alapjárati rezonanciát, vagy hogy hidegen még kissé nyers a motorhang, de ennél a példánynál ilyesmit nem tapasztaltam. A C4 ezzel a motorral normál használat mellett igencsak csendes, és a kényelmet is hangsúlyozza a nagyon puhára hangolt futómű. Nincs szó sem hidropneumatikus megoldásról, sem a több lengőkaros multilink hátsó felfüggesztésről, egyszerűen csak egy puha, komfortos hangolású futóműről van szó, a hátsó részben pedig a szokásos csatolt lengőkaros megoldást találjuk.

A kényelmes futóműhangolás gyakran a kanyarodási képességek rovására mehet, de az alapáron elérhető, kiváló oldaltartású üléseknek köszönhetően a C4-es nem érezhető vészesen dülöngélősnek. Természetesen nem sportautóként van megalkotva, inkább kényelmes és kiszámítható járműként viselkedik a kanyarokban. A 92 lóerővel sem tűnik túlságosan lassúnak, hiszen a nyomatékcsúcs viszonylag rövid, de erőteljes, így nem tűnik vérlázítóan lomha kompakt Citroënnek, annak ellenére, hogy a 0-100-as gyorsulás majdnem 13 másodperc. A 114 lóerős, 1,6-os HDi motor valószínűleg csak azért érezhető dinamikusabbnak, mert hatsebességes váltóval szerelik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük